350 voertuigen met nieuwe bestickering bij rebranding Koninklijke Kuijpers
Een geheel wagenpark opnieuw aankleden terwijl de werkzaamheden door moeten gaan: het is één van de grootste uitdagingen in ons werkveld. In 2023 hebben we voor Koninklijke Kuijpers zo’n 350 voertuigen mogen voorzien van de nieuwe huisstijl.
Creativiteit
Het meer dan honderd jaar oude familiebedrijf werkte samen met Omnimark een strategie uit om het wagenpark zodanig om te stickeren, dat de berijders (veelal monteurs) ongehinderd hun werk konden blijven verrichten. Dat vroeg om creativiteit, want je vindt de voertuigen van Kuijpers door het hele land op uiteenlopende locaties en niet allemaal naast elkaar bij een kantoor. Voor Kuijpers bouwden wij een testvoertuig: de proof of concept. Na goedkeuring hiervan werkten we samen een plan uit waarbij de voertuigen van Kuijpers-monteurs op hun werklocatie werden vervangen door huurauto’s. Drie dagen later wisselden we de voertuigen weer om en kon de monteur vertrekken in de nieuw bestickerde auto. Hierdoor was de verstoring van het operationele proces minimaal. Er kwam meer bij kijken dan alleen de logistiek, want tussentijds doorliepen we verschillende stappen voor een optimaal resultaat – denk aan wassen, drogen en het binnen laten hechten van het folie.
Een succesvol resultaat
In een cultuur van openheid, hard werken en bijsturen waar nodig hebben we samen met Kuijpers deze rebranding tot een succes weten te maken. Hierover interviewden we Manager Marketing & Communicatie Angela Petrillo.
Wij wensen de mensen Kuijpers veel succes toe met hun werkzaamheden en veel veilige kilometers in hun ‘nieuwe’ auto’s!