Over ons

Omnimark is dé expert in het realiseren en bewaken van uw visuele identiteit. Dit doen we door belettering van auto’s, gebouwen, treinen, producten, vliegtuigen en nog veel meer. Met zeventig jaar ervaring hebben we het vak goed in de vingers, maar we leren nog elke dag bij. Zo kunnen we innoveren en onze klanten blijven verrassen. 

Telkens verbeteren en verduurzamen 

Door veranderende markten, producten en diensten passen organisaties steeds vaker hun huisstijl aan. Het is belangrijk dat gebouwen en voertuigen hierin meegaan en herkenbaar blijven. Dit daagt ons uit om telkens de kwaliteit te verbeteren en te verduurzamen, samen met partners als de folieproducenten 3M, Arlon, Avery Dennison en Hexis. Natuurlijk is dat niet vanzelf begonnen. 

Een rijke geschiedenis 

Kort na de Tweede Wereldoorlog vertrekt Omnimark-oprichter Kwee Tat Hwie (André als roepnaam) uit zijn vaderland Indonesië om te gaan studeren in Amsterdam. Hij is dan 23 jaar oud. Tijdens zijn studie aan de Grafische Ambachtsschool komt hij in aanraking met zeefdruktechniek. Hij ontwikkelt zich in dit vak en start het bedrijf Omniscreen. Omni van het Griekse woord voor alles, screen verwijst naar screenprint – het Engelse woord voor zeefdruk. 

In 1960 valt op een vakbeurs in Amerika zijn oog op een opmerkelijk nieuw product: een klein logo uitgesneden in zelfklevende folie. Zijn gedachte: “Als dit kan in klein formaat, dan kan het ook in het groot”. André neemt dit product mee naar Nederland, gaat op zoek naar het merk en komt uit bij Minnesota Mining and Manufacturing Company – tegenwoordig bekend als 3M. Op zijn verzoek om daarmee in Nederland te starten besluit men de folie vanuit Amerika te importeren. 

In de jaren zestig begonnen wij zo met het bestickeren van wagenparken van onze klanten. De term Fleetmarking is geboren. Deze innovatie hebben wij in Nederland geïntroduceerd als alternatief voor het overspuiten of -schilderen van voertuigen. Door de successen met vooral folietechniek en het markeren, besluit André Kwee in 1973 om de naam van Omniscreen te wijzigen in Omnimark. 

Omnimark vandaag en in de toekomst 

Vandaag de dag staat Hwie-Bing Kwee, de zoon van André, aan het roer van het familiebedrijf. Wij koesteren met vijftig collega’s onze rijke geschiedenis door nog steeds te werken naar de waarden van toen. Dat betekent dat we eigenaarschap over ons werk nemen, elke design-uitdaging aangaan, innoveren, maatwerk bieden aan onze klanten, samenwerken en plezier hebben in wat we doen. We doen dit met een vakkundig team vanuit ons hoofdkantoor in Weesp, waar ook onze productielocatie én Fleet Decoration Center (FDC) van 1.200 vierkante meter gevestigd zijn. Op de productielocatie maken we stickers van foliegrondstoffen, het FDC gebruiken we om wagenparken te beletteren – gemiddeld vijftig voertuigen per week. Onze vakmensen en faciliteiten zorgen ervoor dat we over de kennis en capaciteit beschikken om u maatwerk en flexibiliteit te bieden. Waar mogelijk werken we samen met strategische partners, maar we blijven altijd de spin in het web door de coördinatie van uw project op ons te nemen.  

Ons bestaansrecht 

Het ‘waarom’ van ons bestaan hebben wij verwoord als Tack to the future, omdat ons uitgangspunt is om lange termijnrelaties aan te gaan waarin we onze opdrachtgevers blijven verrassen met future proof-oplossingen. Dit hebben we uitgewerkt in onze missie en visie. 

Onze missie: Perfecte uitvoering, zorg en verzorging van de huisstijldragers die bijdragen aan een positief imago van onze opdrachtgevers in het out of home-gebied. 

Onze Visie: Omnimark heeft een voortrekkersrol op de innovatieve ontwikkelingen met betrekking tot materiaalgebruik en vormen van huisstijldragers, waarbij duurzaamheid centraal staat. Hierbij willen wij opdrachtgevers inspireren en werken wij samen met strategische partners om te innoveren. Omnimark ontzorgt opdrachtgevers op het vlak van merk- en huisstijluitingen en groeit mee met hun ambities. Wij zijn een duurzaam en financieel gezond bedrijf dat groei nastreeft. Naast het versterken van de marktpositie hebben wij het ontwikkelen van de ambities van betrokken en enthousiaste medewerkers hoog in het vaandel staan. 

Onze werkwijze

  • 1

    Elkaar leren kennen

    We beginnen met een kennismaking en stellen vragen om uw uitdaging goed in kaart te brengen. Waar liggen uw wensen, welke doelen willen we samen behalen? 

  • 2

    Doorvertaling van de huisstijl

    Uiteraard geven we advies over hoe we het ontwerp herkenbaar en zichtbaar kunnen maken. Daarnaast adviseren wij over uw huisstijlkleur, materiaalkeuzes, druk- en printmogelijkheden, montagevereisten en efficiënt schadebeheer. 

  • 3

    Kleurproeven en prototype

    Bij speciale huisstijlkleuren maken wij kleurproeven ter beoordeling en van elk nieuw type voertuig realiseren wij een prototype ter beoordeling.  

  • 4

    Doorvertaling naar huisstijl

    Is het ontwerp akkoord? Dan maken wij een doorvertaling van het basisontwerp naar alle voertuigen.