Laadpalen van Nuon/Vattenfall

In Amsterdam stonden 456 Nuon/Vattenfall-laadpalen voor elektrische auto’s. Op de instructiestickers, die op iedere laadpaal zitten, stond verouderde informatie. Ons werd gevraagd om bij al deze palen de oude sticker te verwijderen en een nieuwe sticker aan te brengen.

456 nieuwe stickers op laadpalen van Nuon/Vattenfall

In Amsterdam stonden 456 Nuon/Vattenfalllaadpalen voor elektrische auto’s. Op de instructiestickers, die op iedere laadpaal zitten, stond verouderde informatie. Ons werd gevraagd om bij al deze palen de oude sticker te verwijderen en een nieuwe sticker aan te brengen.

Projecten kunnen om tal van redenen complex zijn. Denk aan een bijzondere locatie, speciaal materiaal of uitdagende doorlooptijden. Gedurende de vele jaren van ons bestaan hebben we aangetoond hier altijd op een creatieve manier mee om te gaan, zoals in de jaren ’80 voor Heineken. Ook dit project vroeg om een speciale benadering, want snel en goed 456 laadpalen in een drukke stad bestickeren is geen alledaagse opdracht. 

Een creatieve oplossing 

Het was al snel duidelijk dat het geen optie was om een monteur met auto op pad te sturen. Verkeersdrukte en parkeeruitdagingen in combinatie met de korte doorlooptijden maakten dit onmogelijk. We moesten dus zoeken naar een andere oplossing – iets creatiefs. Samen met onze partner Easyway hebben we toen een grote groep oproepkrachten geselecteerd: medewerkers die bijvoorbeeld worden ingezet wanneer wij grote hoeveelheden voertuigen van opdrachtgevers moeten halen en brengen. Zij kregen een spoedtraining stickermontage op ons Fleet Decoration Center. Dit is onze montagehal in Weesp waar wij voertuigen bestickeren onder optimale omstandigheden (onder andere met daglichtlampen). 

Met de fiets op pad 

Na deze training kregen alle oproepkrachten een fiets met fietstassen. Hierin zaten de stickers en al het materiaal dat zij nodig hadden om op vakkundige wijze de oude stickers te verwijderen en de nieuwe aan te brengen. Iedereen kreeg een eigen werkgebied en routekaart. Door de grote groep aan goed getrainde oproepkrachten lukte het ons om binnen vijf dagen deze opdracht uit te voeren. Het is vanwege de ondergrond en het feit dat een laadpaal buiten staat niet mogelijk om ‘reguliere’ folie te gebruiken. Daarom was het gebruikte foliemateriaal specifiek afgestemd op laadpalen en de omgeving waarin deze staan – in weer en wind. Dankzij het materiaal dat wij gebruikten: 

  • blijven de stickers goed plakken; 
  • was het voor de oproepkrachten eenvoudig monteerbaar; 
  • is de kwaliteit dermate dat we de kleurechtheid en leesbaarheid jarenlang kunnen garanderen. 
Volgende case: Medux
Bekijk case