Vrachtwagens wrappen steeds interessanter
Afgelopen maand startte een grote Omnimark-opdrachtgever een pilot met een elektrische vrachtwagen. Deze Volvo-trekker hebben wij van groen naar de huisstijlkleur van onze opdrachtgever gebracht, met een indrukwekkend resultaat. Het is ook stof voor een ander vraagstuk: is het niet veel interessanter om vrachtwagens te wrappen, in plaats van over te spuiten?
Trots op het resultaat
Onze opdrachtgever wil graag testen hoe het hebben van een elektrische vrachtwagen in de vloot binnen de bedrijfsvoering past. Duurzame ambities en logistieke werkzaamheden zijn soms best uitdagend om te combineren, maar met innovatief materieel en een positieve instelling wordt er steeds meer mogelijk. Daarom startte deze partij met een pilot waarbij zij de Volvo FH Electric inzetten, beschikbaar gesteld door Volvo Trucks Nederland en dealer Van Dijk Trucks in Woerden.
Om dit ook aan de buitenwereld te tonen op een manier die past bij de rest van het wagenpark, mochten wij als preferred supplier van de opdrachtgever de trekker voorzien van een volledige wrap in de huisstijl van de opdrachtgever. Daarbij mochten wij de trekker zo volledig mogelijk in de huisstijlkleuren van de opdrachtgever zetten en zo onderzoeken en bepalen welke delen wel en niet beplakt konden worden. Best een uitdaging, want (zoals op de foto te zien) is de grill bijvoorbeeld een bewerkelijk deel. Onze plakkers waren dan ook enorm trots op het eindresultaat. Uiteraard hielp het dat onze eigen Fleet Decoration Center volledig voldoet aan de vereisten om in de beste omstandigheden aan dit voertuig te werken.
Een interessante business case
Waar onze opdrachtgever tevreden de weg op gaat in deze splinternieuwe vrachtwagen, zien wij vooral ook een kans. Het wrappen van vrachtwagens wordt steeds interessanter. De reden is simpel: veel vrachtwagens worden geleased en bij het overspuiten van een trekker in een huisstijl is deze minder waard aan het einde van het leasecontract. Door het voertuig te wrappen heb je aan het einde van het contract binnen één dag de originele kleur terug, die bovendien al die tijd beschermd is geweest door het folie. De wrap blijft altijd minimaal vier jaar goed, wat prima past bij de duur van veel leasecontracten. Door de vrachtwagen na gebruik te retourneren in de originele kleur, is de restwaarde hoger en dat betekent een lagere afschrijving en leaseprijs. Het is een trend die al jaren gaande is bij personenauto’s, bedrijfswagens, treinen, bussen en trams. Wij zien kansen voor bedrijven in de logistieke sector om hier hun voordeel mee te doen en uniform, professioneel en kostenbewust de weg op te gaan.
Is uw vrachtwagenvloot de volgende?