Meebewegen van start-up naar internationale speler

Crisp is een online vers-supermarkt die zich onderscheidt in een kwalitatief hoogstaand assortiment op maat: kwaliteit boven kwantiteit. Dat zie je terug in verse en duurzame producten, de samenwerking met lokale partners en een assortiment dat past bij het seizoen. De kwaliteit die wij bieden is één van de overeenkomsten tussen onze organisaties, maar de groeispurten vereisen een grote mate van flexibiliteit. Aan het woord is Laurens Verploegh, wagenparkbeheerder bij Crisp.

De huisstijl is leidend 

“In 2020 wilden we ons wagenpark laten bestickeren. We wisten nog weinig van de markt en wilden een herkenbaar wagenpark dat onze professionaliteit toont. Zo kwamen we bij Omnimark terecht. Gelukkig verzorgden zij niet alléén het beletteren, want we hebben samen het ontwerp uitgewerkt in lijn met onze huisstijl. Daarbij heeft Omnimark direct een passende variant bij het beletteren van een ander merk en type voertuig, waarbij bijvoorbeeld de wielen net ergens anders zitten en er geïmproviseerd moet worden. De expertise, kennis en tekeningen zijn allemaal aanwezig.” 

Over de grens 

Het succes van Crisp brengt hen naar België, waar ze zich in 2022 op de markt vestigden. Een mooie ontwikkeling, maar ook één die nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. Laurens: “Van onze nu 130 voertuigen rijdt een deel in België. De markt is sterk in beweging en daarom moeten we snel kunnen schakelen. Als het opeens heel druk in België is, moeten we een aantal Nederlandse voertuigen daar inzetten – en andersom. Omnimark begrijpt dat en heeft de designs zo uitgewerkt dat het zo eenvoudig mogelijk is om een Nederlandse auto naar de Belgische bestickering om te zetten, en vice versa. Dat helpt ons bij het realiseren van een wendbare bedrijfsvoering”. 

Persoonlijk contact is de sleutel 

Laurens geeft aan dat de coördinerende rol van Omnimark erg gewaardeerd wordt. “In mijn rol moet ik een forecast bijhouden, soms tot drie jaar vooruit. Bij aanpassingen in de levertermijnen van nieuwe voertuigen, wordt de planning direct bijgesteld.” Ook het grote netwerk van Omnimark is belangrijk: bij uitdagingen in het wagenpark legde Omnimark contact tussen Crisp en dealers, importeurs, inbouwers en andere leveranciers. “Dat persoonlijke meedenken zie je terug door de gehele organisatie. Ik heb vaste contactpersonen die goed bekend zijn met de afspraken die we hebben gemaakt. Afspraak is afspraak, waardoor ik altijd weet waar we aan toe zijn – ook als iets niet mogelijk is. Ook het contact met de dealer onderhoudt Omnimark voor ons.” Overigens geldt dat ook voor schadeherstel, want Omnimark beheert een online portal waarin met de schadehersteller wordt afgestemd welke stickers benodigd zijn voor herstel – dat vereist het aanhouden van een voorraad voor snelle en foutloze leveringen.  


Ik vind de slogan ‘Always the right fit’ dan ook erg goed passen, deze persoonlijkheid en eerlijkheid zie je niet meer overal. Ze hebben recent ook de belettering in het Crisp-kantoor in onze huisstijl verzorgd. Fijn dat ook daar een oplossing voor was!