Partners
Samen met partners komen wij verder
Omnimark heeft vier kernwaarden: Maatwerk, Innovatie, Samen en Plezier. Deze kernwaarden versterken elkaar en bij het aangaan van partnerschappen is vooral Samen een inspirerende waarde. Uiteraard werken we intern met elkaar samen voor onze opdrachtgevers, maar minstens zo belangrijk is externe samenwerking. Bijvoorbeeld door met onze opdrachtgevers een optimale oplossing uit te werken en telkens bij te sturen. Er is nog een derde niveau in onze waarde Samen, namelijk samenwerking met ketenpartners en andere betrokkenen. Ook als dit betekent dat we uit onze comfort zone moeten treden en verder moeten kijken dan onze kernactiviteiten.
Omnimark als ketenspeler en kennispartner
Wij zien onszelf als ketenspeler. In de dienstverlening naar onze opdrachtgevers zijn wij een onmisbare schakel, maar dat geldt ook voor andere partijen. Denk aan designbureaus, leasemaatschappijen en inbouwers die – vooral bij fleetmarking – meehelpen in het verzorgen van een rijklaar voertuig met alle benodigde functionaliteiten. Onze ambitie gaat verder dan productie en montage van folie met een hoge kwaliteit: wij willen samen met andere partijen onze gedeelde opdrachtgevers verrassen met ketenintegratie en -innovatie. Al doende meedenken, pionieren en durven omdenken, on the job.
Naast ketenspeler zijn wij ook kennispartner. Dankzij de vele opdrachtgevers en partners in uiteenlopende branches, brengen wij mensen met elkaar in contact die elkaar kunnen helpen. Hierdoor hebben wij door de jaren heen een uitgebreid netwerk opgebouwd van organisaties die elkaar helpen, kennis delen en samenwerken.
Wat levert dit op?
Onze opdrachtgevers hebben baat bij een meedenkende partner die verder kijkt dan haar eigen product. De bestickering van bijvoorbeeld een nieuw voertuig is één onderdeel, maar vanaf de bestelling van het voertuig tot de aflevering doorloopt het diverse behandelingen bij verschillende partijen. Bij goede samenwerking en communicatie verloopt een traject steeds soepeler, wat vertraging voorkomt. Bij een rebrandingproject van een bestaand wagenpark zijn er vele factoren van invloed op het succes. Door de regie te voeren en te werken aan het beheersen van de verschillende situaties, werken wij toe naar een optimaal eindresultaat en ontzorgen wij de opdrachtgever daarmee. Het resultaat is dat we zo verwachtingen kunnen overtreffen. Voor onze opdrachtgevers, maar ook voor partners met wie wij samen producten en diensten ontwikkelen.
Door de jaren heen hebben wij veel sprekende voorbeelden en ervaringen verzameld van hoe samenwerken met partners leidt tot mooie resultaten die we nooit afzonderlijk hadden kunnen behalen:
- Bij het bestickeren van vliegtuigen kwamen wij in contact met Thoms Aviation, een partij die vliegtuigen wast zonder daarbij water te gebruiken. Dit leidt tot duurzaam schoongemaakte vliegtuigen en onze stickers die beter tot hun recht komen. We hebben Thoms Aviation in contact gebracht met verschillende Omnimark-opdrachtgevers, waar zij nu ook onze stickers extra zichtbaar houden door voertuigen duurzaam te wassen.
- Het decoreren van interieurs en gevels van kantoren en gebouwen vereist vakmanschap, ervaring en creatief oplossend vermogen in het werk. Voor de complexere interieurprojecten werken wij daarom samen met Ronald Steenkist van Makecover. Het resultaat is een efficiënt verloop dankzij creatievisualisatie, budgetbepaling, begeleiding in printproductie, montagebegeleiding en projectmanagement.
MakeCover
- Recycling van verwijderde folie van einde-leaseauto’s in samenwerking met onze folieleveranciers met als doel om de folie als afvalstroom een tweede leven te geven.
- Partnerschappen met Bergnet en Koopman Logistics, logistieke partijen die bestickerde voertuigen van en naar ketenpartners brengen. Denk aan importeurs, dealers, inbouwers en natuurlijk de opdrachtgever. Samen met Bergnet gebruiken wij een systeem waarin wij als ketenpartners met opdrachtgevers communiceren.
- Voor internationaal opererende opdrachtgevers verzorgen wij onze diensten ook buiten de landgrenzen door een samenwerking met GLIMMA (Global Image Management). GLIMMA is dé internationale partner die huisstijlopzet, -uitvoering en -bewaking wereldwijd aanbiedt.
- TU Delft: studententeams die technische innovaties op mobiliteitsvlak ontwikkelen voor een betere toekomst. Wij werken samen met het Dreamhall-team D:DREAM, wat staat voor Delft: Dream Realization of Extremely Advanced Machines. Dit partnerschap is voor ons een eer, omdat het ons leert om samen te werken met de nieuwe generatie professionals. Het geeft ons inspiratie en kennis die wij richting onze opdrachtgevers en partners kunnen gebruiken.
- Samenwerking met het spoorwegbedrijf Eurailscout bij het bestickeren van treinen van diverse railpartijen, bijvoorbeeld door hun ruimtes te gebruiken voor overdekte bestickering.
- FESPA Nederland is de brancheorganisatie voor de sign-industrie. Als lid van de FESPA-club Industry Innovators werken wij samen voor vele vraagstukken uit onze branche. Duurzaamheid is ook voor onze industrie een belangrijk onderwerp. Daarom ontwikkelen wij samen met onze FESPA-partners programma’s die onze branche vergroenen.
- Digital Graphics Group International (DGI). DGI is een wereldwijde organisatie van industrieleiders in visuele creativiteit, communicatie en printtechnologie. De leden zijn eigenaren en directeuren van bedrijven die leiders zijn in hun vakgebied, vertegenwoordigd vanuit de hele wereld. Een groep van samenwerkende ondernemers die hun visie op een betere toekomst delen en een bron van visie voor de toekomst. Het DGI-lidmaatschap is al meer dan 35 jaar een internationaal kwaliteitsmerk.
DGI
Bent u onze volgende partner?
We geloven dat we alleen samen met andere partijen de dienstverlening naar onze opdrachtgevers kunnen blijven verbeteren en uitbreiden. Daarom nodigen wij iedereen die geïnteresseerd is uit om contact met ons op te nemen en elkaar te versterken.