Centric en Omnimark: meer dan twintig jaar partners
Centric en Omnimark: meer dan twintig jaar partners
IT-dienstverlener Centric beschikt sinds jaar en dag over een wagenpark van uniform bestickerde personenauto’s. Van de Peugeot 206, via de Volkswagen Polo naar Ford Fiësta’s: Omnimark verzorgde de bestickering.
José van Vugt is als wagenparkbeheerder verantwoordelijk voor een vloot aan personenauto’s en enkele bedrijfsbussen. In de begindagen van het partnerschap tussen Centric en Omnimark waren er verschillende partijen actief in de belettering van Centric-auto’s, maar Omnimark sprong er altijd uit. José: “De contacten met Omnimark zijn gewoon altijd heel goed geweest. Dat is tot op de dag van vandaag zo. Ze denken met me mee”.
Efficiënte samenwerking bij schadeherstel
Het leidde ertoe dat Centric Omnimark als exclusieve partner selecteerde. Dat verloopt nog steeds naar volle tevredenheid. “Het is prettig dat ik direct kan schakelen met mijn vaste contactpersonen”, vertelt José. “Maar veel dingen hoeven we niet eens te bespreken, omdat Omnimark ze zelf al oppakt. Ik vind het vooral fijn dat ze direct schakelen met andere partijen in de keten. Het neemt me werk uit handen dat ze direct met onze leasemaatschappij en schadehersteller communiceren. Overigens is het schadeherstel sowieso iets waar Omnimark veel meerwaarde biedt, want ze instrueren onze schadepartners over bestickering, doen dit waar nodig zelf en houden een voorraad aan. Daardoor kan een auto snel weer de weg op.”
Ook buiten schadeherstel denkt Omnimark mee. “Ze creëren de juiste verwachtingen en komen beloftes na. Daardoor zijn er nooit verrassingen, zelfs al is er schaarste in grondstoffen of materiaal. Dat vind ik professioneel.”
Een perfect prototype
Juist als je al langer samenwerkt, is het leuk om naast een vertrouwde samenwerking ook verrast te worden. Dat gebeurde toen er een nieuw wagenpark door Centric werd geleaset. Circa 200 Volkswagen Polo’s werden vervangen door Ford Fiësta’s. De bestickering moest ook op de nieuwe auto’s uniform en esthetisch aantrekkelijk zijn. Om hierin de beste kwaliteit te bieden, verzorgde Omnimark diverse prototypes. Dit zijn auto’s die als proef zijn voorzien van de beoogde bestickering. José: “Het ontwerp dat we op de nieuwe auto’s wilden, was anders dan op de auto’s die we daarvoor hadden. Samen met onze afdeling marketingcommunicatie en een designbureau is het prototype enkele keren aangepast, zodat de stickers ook bij het nieuwe voertuigtype volledig tot hun recht kwamen. Er was daarna een vrij strakke deadline in het opleveren van alle bestickerde voertuigen. Omnimark haalde deze doorlooptijd en de kwaliteit bleef zo goed als we gewend waren.”
Een goede match
Bij Centric is geen dag hetzelfde, zo licht José toe. “Centric is een heel fijn bedrijf, medewerkers voelen zich gewaardeerd. Er wordt bovendien altijd gewerkt aan doorontwikkeling en innovatie. De lijnen zijn kort, waardoor we innovaties snel kunnen doorvoeren. Daarin lijken we op elkaar.”