Door de jaren heen verandert de kleur van het Nederlandse wagenpark constant. Van donkere kleuren naar een bonte combinatie en van een breed palet aan mogelijkheden weer terug naar een beperkte hoeveelheid. Welke trends zien wij en wat betekent dat voor u?
In onze zeventigjarige geschiedenis hebben wij veel samengewerkt met ontwerpers. Door bedenkers en uitvoerders bij elkaar te brengen, laat je opdrachtgevers het beste van twee werelden ervaren. Dat leidt tot mooie resultaten, zo zien we in de samenwerking met onze partner Railcolor Design. Dit bedrijf ontwerpt designs voor locomotieven in heel Europa en fleurt zo de internationale spoorwegen op. We spreken met creative director Simon Wijnakker over de complexiteit van locomotieven, culturele verschillen binnen Europa en een uit de hand gelopen hobby.
Voor een complexe rebranding werkte familiebedrijf Kuijpers samen met Omnimark. Bij 350 voertuigen – van personenauto’s tot bestelauto’s – vervingen wij de oude huisstijl door de nieuwe met minimale overlast voor de berijders. De bedrijfsvoering van Kuijpers liep gewoon door. Nauw samenwerken was de sleutel van een succesvolle aanpak.
Je ziet ze overal, de groen-paarse bedrijfswagens van TBI. Met 21 ondernemingen in Nederland houden ze menig bouwplaats draaiende. Omnimark draagt daar zijn steentje aan bij door de huisstijl op een uniforme wijze aan te brengen, zodat de voertuigen goed herkenbaar de weg op gaan. Maar wat zijn precies de drijfveren van TBI en hoe verloopt de samenwerking met Omnimark? We spraken met twee bevlogen medewerkers over verleden, heden en toekomst.
Vliegen is één van de veiligste manieren van vervoer en dat danken we mede aan de experts van Regional Jet Center. Hun (ground) engineers pendelen dagelijks in hun bedrijfswagens op Schiphol, op weg naar een inspectie of onderhoud aan een vliegtuig. Zo houden ze de geoliede machine die Schiphol is draaiende. Omnimark heeft in het verleden een vliegtuig voor Regional Jet Center bestickerd en verzorgt momenteel de huisstijl van de bedrijfswagens. We spreken met contractmanager John Luijf over het wagenpark, het belang van flexibiliteit en innovatie.