Innovatie
Innovatie
Onze opdrachtgevers kiezen voor ons omdat zij naast een betrouwbare partner op zoek zijn naar een leverancier die continu alert acteert op nieuwe behoeften. Onze visie is dat wij een voortrekkersrol willen in innovatieve ontwikkelingen van materiaal en huisstijldragers, waarbij duurzaamheid centraal staat. Hiervoor werken we samen met strategische partners, zoals fabrikanten van grondstoffen. Innovatie zit in ons DNA en ons vizier op de toekomst vormt ons bestaansrecht, maar het begint met het inleven in de business van onze klant. Door buiten onze grenzen te treden met ideeën en oplossingen, willen wij onze opdrachtgevers op een praktische manier inspireren en verrassen en hen écht helpen bij het behalen van hun doelstellingen. Wij bieden meer dan de service die u van ons mag verwachten en denken met u mee over de toekomst van uw organisatie.
Medewerkers laten meedenken en creatief op klantvragen inspelen
Nieuwe manieren van werken en innovatieve oplossingen ontstaan door nieuwe paden te betreden. Dit doen we zowel vanuit onze eigen organisatie, als door de markt te observeren. Alle Omnimark-medewerkers kunnen ideeën voor innovaties, efficiënter werken of verduurzaming centraal melden.
Natuurlijk is ook de markt een belangrijke bron voor innovaties. Dit begint bijvoorbeeld met een uitdaging van een opdrachtgever of een vraag uit de markt. Innovatief zijn betekent immers ook durven omdenken en lef en ondernemerschap tonen in het belang van onze relaties. Al sinds de oprichting van Omnimark zijn er voorbeelden van innovaties die hierdoor zijn ontstaan. Denk aan:
- het naar Nederland brengen van zelfklevende folie in 1960
- de introductie van Systemtext
- Systemlogo digitale snijtechniek in 1985
- de eerste grootformaat fullcolour-toepassing op een Camel-vrachtwagen in 1988
- de realisatie van de eerste snelwegmastreclame in samenwerking met Interbest in 1995
- de introductie van digitale printtechniek in 1998
- de opening van de grootste Nederlandse voertuigdecoratielocatie in 2015.
Innovatie door verbinding
Onze relaties geven aan dat we geen grenzen kennen als het gaat om meedenken en ontzorgen. Op zowel technisch als logistiek vlak, én op gebieden buiten onze core business, zoals dry-washing van voertuigen. Vanuit een opdracht voor het beletteren van vliegtuigen, maakten wij kennis met een partij die vliegtuigen wast zonder water. Wij hebben samen enkele Omnimark-relaties benaderd om wagenparken zonder water te wassen, wat een schot in de roos bleek te zijn. Onze opdrachtgevers beschikken zo over voertuigen die duurzamer schoon blijven en wij zorgen met onze belettering niet alleen voor het maatpak voor de voertuigen, maar ook voor de stomerij.
Momenteel ligt de uitdaging voor onze branche in circulariteit voor al onze producten. Zo zijn wij een pilot gestart met het terughalen van voertuigbelettering bij de inname van leaseauto’s. In samenwerking met verwerkers van pvc-afval, foliefabrikanten, de leasemaatschappij en klanten willen wij deze pilot afronden met meetbare resultaten. Ons streven is om deze innovatie op duurzaamheidsgebied vervolgens voor iedereen beschikbaar te maken.